World Project 2012

Dag 12 (05/04)

Hallo allemaal

Ons avontuur zit er spijtig genoeg bijna op. Vandaag hebben we Bangkok verkend met de fiets. We reden door Chinatown en enkele van de achterbuurten. Zo kregen we een duidelijk beeld van het minder toeristische gedeelte van de stad. Het was een echt behendigheidsparcours, waarbij we door dunne straatjes moesten fietsen, onze fiets op de trap moesten dragen en ons letterlijk tussen het volk moesten mikken. Gelukkig kwam iedereen er zonder kleerscheuren vanaf. Tussendoor kregen we de kans om een stoet van boeddhistische monnikken door de stad te zien trekken over een pad van rozenblaadjes. Ze werden toegezongen door de bevolking en wij deelden in de vreugde.

Na een lunch in Chinatown gingen we richting Koninklijk Paleis. Het avontuur begon al bij het binnenkomen: er zat een 'kledingkeurder' die bepaalde of je kleding gepast was om het terrein te betreden. Hoewel onze schouders en knieën al bedenkt waren, bleek dit niet voldoende te zijn. Hierdoor moesten we kledingstukken huren aan de receptie. Dit leidde soms tot hilarische taferelen (de meisjes moesten typische lange rokken dragen die op een bepaald manier om het lichaam gebonden moesten worden). Eens onze outfits goedgekeurd waren, bezochten we het prachtige paleis. Dit bestond uit vele verschillende tempels, gebouwen, hallen, kamers, .. die allemaal rijkelijk versierd waren met bladgoud, sierstenen, gekleurde verf en andere pracht en praal. We trokken erop uit in verschillende groepjes en zo ontdekte iedereen het paleis op zijn eigen manier.

Bij terugkeer naar het hotel kregen we opnieuw vrije tijd. Deze werd door iedereen anders ingevuld: het zwembad induiken, nog enkele souvenirs kopen (alsof we er nog niet genoeg hebben), terrasjes doen, ... .

Straks maken we ons klaar om onze laatste World Project-nacht in te gaan, elk naar zijn eigen zin.

Praktische informatie over de thuisvlucht:

Bangkok-Brussel 07APR12

TG 934 /BKK BRU 0030 0740

-> We vertrekken in Bangkok om 00u30 plaatselijke tijd en als alles vlot verloopt landen we zaterdagochtend om 07u40 in Zaventem.

Nick Vanmechelen vroeg ons om jullie te laten weten dat hij niet bereikbaar is op zijn gsm, maar mailen gaat nog altijd:

jan.deglinne@groept.be

nick.vanmechelen@groept.be

Quote van de dag: 'Oh my Boeddha!' (Uitspraak van onze plaatselijke gids en grapjas Ken)

Tot gauw, foto's volgen nog!

Linda Overloop en Rudy De Roeck

Hallo lieve dochter Tessa,heb net de reisverhalen gelezen,het is echt super fantastisch.Ik denk dat iedereen ervan genoten heeft,geniet nog van je laatste dag en tot zaterdag in ons grijze kille landje.Mama en Rudy xxx

Anne (mama van Marjan)

Wij zijn heimelijk toch een beetje blij dat jullie weer bijna thuis zijn. Bedankt voor de foto's en de fijne verslagen elke dag opnieuw. Geniet nog van jullie laatste dag. Wij zetten onze tuktuks om jullie te komen halen al klaar en de noedels staan ook al op het vuur. Of ....toch liever frietjes?
Dikke kus aan Marjan.

Christel

Genieten nog met volle teugen, een andere cultuur nog even volop opsnuiven .... we kijken uit naar de live-verhalen. Tot zaterdag Flor, onze tuk-tuk staat al klaar!

gerda

Ja, ik vind het voor jullie spijtig dat er bijna een einde aan is maar ik ben ook "heimelijk" blij jullie bijna terug te zien! Alleen spijtig dat jullie hier in een FRIS weertje gaan toekomen. Hou maar iets warm bij de hand om uit het vliegtuig te stappen ;-)
Een fijne en veilige vlucht gewenst, geniet van de laatste uren
Gerda (mama van Ine)