World Project 2012

Dag 11 (4/4)

Dag allemaal,

Gisterenavond gingen we nog gezellig samen eten met de hele groep in een superlekker restaurantje. Iedereen genoot van de heerlijke maaltijd geserveerd door een wel heel knappe Nederlandse ober.
We vierden ook Beverly haar verjaardag en zij kreeg een lekkere chocoladetaart aangeboden. Daarna gingen de meesten onder ons nog een laatste bezoekje brengen aan 'The temple', een danscafe in de pubstreet.

Vanmorgen was dan weer een iets pijnlijkere ervaring aangezien we om 6.50u klaar moesten staan aan de bus. Het was een zeer stille rit naar de grens van Cambodja.
Bij aankomst aan de grenspost laadden we eerst onze valiezen in de handkarren en deze werden dan al naar onze nieuwe Thaise bus gebracht.
Wij moesten eerst onze departure kaart gaan afgeven aan de Cambodjaanse grens om dan even in niemandsland te vertoeven.
Daarna moesten we inchecken in Thailand. Dit ging allemaal zeer vlot.
Onze nieuwe Thaise gids begeleidde ons naar de nieuwe bus. Deze verkeerd in iets betere staat dan onze Cambodjaanse barbiebus :)!

Eenmaal op de bus en vertrokken richting Bangkok leerden we onmiddellijk de nieuwe gids kennen. Aan informatie zal het ons niet ontbreken want onze gids is een echte babbelaar. Na een ritje (lees: dutje) van twee uur stopten we aan een, volgens onze gids, gezellig restaurantje. Het was te vergelijken met de lunch garden maar dan in een Thaise versie. Heel gezellig dus :)!
Na onze eerste kennismaking met de Thaise keuken vertrokken we weer richting Bangkok. Sneller dan verwacht kwamen we aan in Bangkok en gingen we op verkenning in ons nieuwe hotel. We mogen zeker niet klagen, mooie ruime kamers en een compact badkamertje met alles wat we nodig hebben.

De verdere namiddag kregen we vrij om zelf een eerste glimp van de stad op te vangen. De meestengingen eerst geld wisselen om daarna zo snel mogelijk een Mc Donalds (of ander fastfoodrestaurant) te gaan zoeken.

Vanavond krijgen we verder de kans om het nachtelijke leven van Bangkok te gaan verkennen.
Morgen wordt weer een zware dag want we gaan al fietsend het groene Bangkok ontdekken. Daarna bezoeken we het Royal Palace!

Tot blogs!

Stijn Dhert

Dank voor de fijne verhalen, lieve bloggers.

Zo begint vandaag voor jullie een nieuw en een laatste hoofdstuk in Bangkok. Ik vind Bangkok de allermooiste stad die ik al ooit heb bezocht. Ondanks alle drukte straalt iedereen rust uit... Dat soort contrasten maken van Bangkok een onvergetelijke ervaring waar je steeds weer naar verlangt.

Een aanradertje voor een lekkere maaltijd: Lemongrass. Een fijn restaurantje in Sukhumvit Soi 24 (vlak naast het 'Emporium'). Als jullie de kans krijgen: zeker doen!

Geniet nog van alles wat Bangkok te bieden heeft!

Stijn

gerda

ik hoop dat jullie proberen (ook al zullen jullie ondertussen wel de vermoeidheid toch voelen) toch het echte Bangkok te leren kennen en door het vuil -wat meestal in Azië ook wel veel aanwezig is- kunnen kijken naar de schoonheid en de rust.
Nog veel plezier. Geniet van deze laatste dagen.
Gerda (mama Ine)

Toy en Opa voor LAURA

In Asia zou iedereen oosters moeteb eten, geen Mac etc, fastfood FOEI!
Ga eens in een Tesco Lotus en dan is er altijd een verdiep met eten. Koop voor 100Bht bonnekes en ga kiezen, daarna ruil je dez bonnetjes weer in
Opa

Sonja en familie en meelezende vrienden

Hoi bloggers,
We zitten vol spanning te wachten op jullie, waarschijnlijk laatste verhaal.
We vonden het zeer fijn om jullie reis dag per dag te mogen volgen zodat het gemis wat meeviel en we toch min of meer op de hoogte bleven van jullie avonturen ( lees soms apekuren?!)
Groetjes tot zaterdag en geniet van de laatste momenten.