World Project 2012

Dag 9 (02/04)

Sure Sdey!

Vandaag bezochten we de tempels van Angkor Wat. Naar deze dag keken velen onder ons uit.

Na een stevig ontbijt maakten we kennis met onze gids. Met de fiets vertrokken we richting de tempels. Dit was geen 'gewone' fietstocht, we trokken namelijk door de jungle van Cambodja en ontdekten weer een andere kant van dit prachtige land. Deze tocht was een echt avontuur. Sommigen hingen al eens vast aan een liaan, anderen sleurden zelfs een hele struik mee. Lore was zelfs zo onder de indruk van de natuur dat ze besloot om al fietsend een boom te knuffelen (lees: Lore fietste rechtdoor en de boom ging niet aan de kant).

Na een stevig stukje fietsen, kwamen we aan bij de eerste tempel: de Bayon. In deze tempel zijn 54 torens. Op elke toren staan 4 aangezichten van Boeddha. Nick besloot om de proef op de som te nemen en alle torens en aangezichten te tellen. Hij telde echter slechts 53 torens, maar wie er nu gelijk had laten we in het midden (wij denken de gids).

Weer sprongen we de fiets op. We gingen richting een mooie vijver om daar te genieten van een gezellige lunch. Na het eten namen sommigen een duik in het water. Anderen konden hun ogen niet open houden en deden een dutje in deze prachtige omgeving.

Met ons stalen ros fietsten we naar de volgende tempel: Ta Prohm. Bij deze tempel gingen enkelen onder ons op zoek naar Angelina Jolie. De film Tomb Raider werd hier namelijk gefilmd. Tot grote spijt (van enkele jongens) was van haar geen spoor meer te vinden. Maar zelfs zonder haar was deze tempel zeer indrukwekkend. Vooral de gigantische bomen die zich in de loop der tijd een weg baanden door de tempels konden op veel bewondering rekenen.

Hierna gingen we op weg naar de derde en laatste tempel van de dag, Angkor Wat. Dit bezoek was voor velen onder ons één van de hoogtepunten van de reis. Hoewel we deze tempel al vaak op foto's zagen, was de tempel zeer impressionant. Iedereen ging op ontdekking en alle kanten van deze magnifieke en immense tempel werden met bewondering bekeken.

Zo prachtig als het bezoek was, zo uitgeput waren we toen we aan het hotel aankwamen. Onze achterwerken waren het duidelijk niet eens met onze sportieve acties van de dag. De douches en het zwembad draaiden overuren.

Tot grote vreugde kregen we een avondje vrij. We konden dus zelf kiezen waar we gingen eten of wat we gingen doen. Gevolg: bijna alle studenten aten pizza. Het smaakte enorm. Sommigen kruipen nu in hun bed terwijl anderen het nachtleven in Siem Reap nog (eens) induiken. Tot morgen allemaal.

Quote van de dag: 'Auw, mijn poep doet pijn!'

PS. Al jullie reacties worden zeer gewaardeerd. Twijfel dus zeker niet om er eentje achter te laten op onze blog.

PS. van Lore: Groetjes aan het bib-team van Landen.

fanny

Weer eens leuk om die leuke natuurlijke dingen van het leven te lezen. Een gewone fietstocht, van tempel tot tempel, bomen die geknuffeld worden, torens tellen, gewoon alledaags maar toch op een unieke plaats.

Groetjes en dikken kussen aan Kaat.

Christel

Al fietsend door al dat moois! Genieten aan 100% ( de qoute van de dag even negerend dan :) ). Het moet een geweldige ervaring zijn.

Veel groetjes en een gewone knuffel voor Flor

Kri, jan en Vince

Hey lore en co, klasse hoor wat een reisverhalen!
Vandaag uw metekindje gaan bezoeken... amai wat een klein lief mooi mensje! Mama zei je hebt de grtjs van Lore en Lieke stak haar duim omhoog ... gelukkig haar duim ;-)
Dikke xxxx van ons hier in dat saaie Landen... be happy!!!!

moeke en grootva

Allo , in Cambodja !( Ruth )
Wij reizen mee met jullie,en genieten vol bewondering van de reisverhalen !Het zal wel vermoeiend zijn zo'n onderdompeling in een andere Cultuur .Maar de levenslange herinneringen blijven.
Ruth, we kijken er naar uit : je vertellingen en anekdotes!!
Met ons alles ok,
Nog een dikke knuffel
Moeke en Grootva .

Linda en Jan

?'t is steeds weer meegenieten van elk reisverhaal! tof dat er ook weer foto's bij zijn; geniet daar allemaal nog van deze fantastische ervaring! dikke kussen en huggies aan Ruth! XXXXXXXXXXXXXXX

Anne en Jan (ouders van Marjan)

Wij worden hier jaloerser met de dag! Wat jullie allemaal mogen zien en beleven , geweldig. Geniet er nog van, want het begint stilletjes aan af te korten.

Jan & Adelheid

Dag Joren, fijn om je af en toe op een foto te zien genieten van je reis. Tot binnenkort!

Tante Treeske en Nonk Robert

Bij al die prachtige verhalen willen we toch ons Lore feliciteren voor het meterschap van kleine Lieke. Nu zal je wel hunkeren om naar huis te komen of niet? Neen, deze reis is zo indrukwekkend en interessant dat jullie er volop van moeten genieten. Lieke zal wel wachten op haar reizende meter.
Dikke zoen van ons twee.

den Huibbe, Heidi, Argo en Co...

Terwijl hier de Ronde van Vlaanderen gereden wordt Tommeke Boonen gewonnen) rijden jullie ginder de Ronde Van Cambodja precies? Ik hoop dat Kirsty het nog allemaal leuk vindt want normaal gezien HAAT zij fietsen.... :-)
Leuk dat we de hele reis via de blog kunnen volgen en elke dag wordt meer en meer duidelijk dat jullie ginder de reis van jullie leven aan het beleven zijn.
We missen jullie hier wel maar het feit dat jullie het ginder zo leuk hebben maakt veel goed.
Amuzeert ulle en geef ulle ogen de kost!!
xxx

Toy en Jan (grootouders Laura)

Fijn dat we alles kunnen volgen, we zijn niet in Cambodja geraakt. Profiteer nog van de rest en contacteer Doy in Bangkok
xxxx

Nonk Robert en Tante Treesje

Liefste Lore,

Je wordt hartelijk gefeliciteerd met je metekindje Lieke, je zult een goede meter zijn daar zijn we van overtuigd.
Nog veel plezier en tot binnenkort!

Toy en Jan voor LAURA

email DOY is doy.moreau@gmail.com, tel:0899962060
Met een beetje geluk, hij is nogal druk bezig overdag
Cheerio
Opa

lieve de langhe

Dag allemaal,
De foto van Angkor Wat met Sarah, Marjan en Lore is een prachtig plaatje! Is het daar echt zo mooi?
We genieten mee met de blog van elke dag.
We zijn benieuwd naar meer reisverhalen. Veel plezier en geniet met volle teugen
Groeten, lieve , mama van Sarah