World Project 2012

Dag 8 (01/04)

Dag iedereen!

We kunnen het bijna niet geloven dat we al 8 dagen in dit prachtige land zijn. We blijven genieten en hopen dat jullie hetzelfde doen bij het lezen van deze blog!

Het opstaan ging voor de meesten van ons niet erg vlot, uitgaan in de toeristische stad Siem Reap laat zonder twijfel zijn sporen na. Enkele van ons hadden namelijk last van een 'kleine' kater na te diep in het glas gekeken te hebben.

De bus bracht ons eerst naarde KulenMountains voor eenstevige beklimming. Het was een prachtige tocht door de wilde natuur met adembenemende uitzichten. Op de top bevond zich een idyllische waterval met heilig water, tekeningen en uitgekapte beelden van Hindoeistische goden. Spijtig genoeg was zwemmen onmogelijk door de nogal schaarse aanwezigheid van water aangezien het hier momenteel droogseizoen is. Toch was het echt de moeite en namen sommigen een 'doucheke' onder de dunne straal van de waterval.

Daarna wachtte ons een bezoek aan de tempels van Bantey Srei. Dit is een eeuwenoude plaats die gelukkig mooi bewaard is gebleven en waar iedereen zich met zijn/haar fototoestel kon laten gaan.

Het laatste bezoek van de dag was het toppunt van vandaag! De kinderen van het weeshuis 'Les Enfants de La Rizieres' ontvingen ons met open armen en dit mag je letterlijk nemen. Een warm welkomstconcert werd met volle overtuiging ten beelde gebracht. Na enkele liedjes en dansjes (oh jawel, ook wij dansten de plopdans) was het tijd om rondgeleid te worden door de kinderen. Iedereen kreeg een persoonlijke gids die ons met volle overgave het terrein liet verkennen. Nadien was het tijd om met z'n allen spelletjes te spelen. Het uitwisselen van nieuwe ervaringen is altijd heel leuk, zij leerden ons nieuwe spelletjes en wij hen. Touwtrekken, vlaggenstok, roepspelletjes, juweeltjes maken, .... Niets was, zelfs in deze hitte, te veel! Het was een heel intens contact met de kinderen, iedereen genoot zichtbaar van dit bezoek en dat maakte het afscheid des te moeilijker. Het werd zelfs een beetje emotioneel toen de kinderen een gevoelig afscheidsliedje zongen. Jan kon het niet laten om dan ook nog dirigentje spelen en ons een canon te laten zingen voor het weeshuis.

Wij maken ons nu klaar voor een diner bijde ouders van Lily met de drie stagiaires van Groep T die we later nog zullen opzoeken op hun stageplaats.

Tot morgen!

PS Bedankt aan de mama van Flor voor de Fiesta-tips!
Quote van de dag: 'Ik drink nooit meer!'

Bibliotheek Landen

Dag Lore! We volgen jullie avonturen op de voet en wensen jullie nog meer onvergetelijke momenten in het prachtige Cambodja. Hartelijke groetjes van ons allemaal hier en nog eens een hele dikke merçi voor je lieve hulp tijdens je stage in onze bib.
Het Bib-team

Patrick en Carine

Hoi Marjan,

Heel fijn om je geweldige avonturen langs deze weg te kunnen volgen. Geniet er nog maar met volle teugen van en tot binnenkort. Dikke kussen x