World Project 2012

Dag 7 (31/03)

Hallo iedereen!

Hier zijn we weer met een verslagje van een boeiende dag in het prachtige Cambodja.

Vanmorgen stond onze Barbieroze bus voor de laatste keer op ons te wachten. Dit keer om de tocht naar Siem Reap te ondernemen. Alweer een nieuwe stad, we waren benieuwd!

Het zou een tocht van een goede 3 uur zijn maar zoals gewoonlijk maakten we enkele erg interessante tussenstops. Zo was de eerste halte het weeshuis 'Noria Orphanage'' waar we een kijkje konden nemen en een boeiend gesprek hadden met de monnik die dit weeshuis leidt. Het verrassendste aspect van deze plaats was het feit dat kinderen met alle mogelijke religies hier worden opgevangen (Islam, Christendom, Boeddhisme, Hindoeisme...). Ook hadden alle jongens een opvallend geknipt kapsel: een geschoren hoofd met 1 overblijvend kuifje aan de voorkant. Sommige studenten hadden in de drukkende hitte nog de moed om met de kindjes een potje volleybal te starten, anderen wandelden wat rond op het terrein.

Later in de namiddag, na een stevige noodle-maaltijd, bezochten we de 'Silk-farm', een indrukwekkende plaats waar het produceren van zijden producten stap voor stap werd uitgelegd. Zo kregen we de zijderupsen zelf te zien maar ook de weefateliers, het kleurproces, enzovoort. We waren allemaal onder de indruk van het lange en natuurlijke proces.

Aangekomen in Siem Reap was het meteen tijd om onze zwemkledij aan te trekken en een verfrissend duikje te nemen in het zwembad van ons hotel, het Tan Kang Hotel. Dorien animeerde ons met een leuk spel waarin iedereen (maar natuurlijk vooral de LO-boys) zich van hun competitiefste kant lieten zien.

's Avonds kregen we een heerlijk buffet voorgeschoteld waar iedereen zich het buikje vol van at. Dit terwijl er op een podium naast de tafels een dansgroep Apsara danste, een traditionele dansstijl.

Vannavond en vannacht verkent de hele groep de stad door te gaan winkelen in de night market, een (en waarschijnlijk meer) pintje(s) te gaan drinken in Pub street of door gewoon te genieten van de drukte en chaos hier in de straten van Cambodja.

Tot morgen iedereen! Foto's komen zo snel mogelijk wanneer het internet het hier toelaat ;-)

De Reisgroep xxx