World Project 2012

Dag 5 (29/03)

Vandaag was de grote verhuisdag.
Gepakt en gezakt vertrokken we van Pnom Phen naar Batambang.
We hadden uitzicht om een hele dag op de bus door te brengen maar gelukkig maakten we enkele tussenstops.
Zo bezochten we twee pottenbakkerijen in Kampong chnang. In één van deze bakkerijen mochten Vic en Kirsty zelf proberen om eens potten te maken. Het was alleszins een leuke ervaring. Lily en André verrasten ons eveneeens met een kleine attentie. De hele groep kreeg een traditioneel aardewerken potje.
Eens terug op de bus, viel iedereen terug in slaap, vooral bij de feestbeesten sloeg de vermoeidheid toe. Maar af en toe werden we gewekt door de ondertussen bekende uitspraak van Lily: “Wakey Wakey” (opstaan opstaan).
In Kampong Luong stopten we voor een boottocht om nooit meer te vergeten. Op het Tongle Sap meer ligt een volledig drijvend dorp waar meer dan 1000 gezinnen wonen en werken.
Je vindt er niet alleen woningen, maar ook een ijsfabriek, winkels, een kerkje, school, tempel en zelfs dieren.
Zo bezochten we een van deze huisjes waar vooral het huisdier,de slang, op veel belangstelling kon rekenen.
Deze tocht was zeer indrukwekkend en toonde ons nog maar eens de mooie kanten van Cambodja.
’s Avonds laat kwamen we aan in ons nieuw hotel ( Khemara Battambang Hotel) waar de meesten een verfrissende duik namen en het kind in zich lieten bovenkomen.
Nu gaan we nog even ontspannen in de karaokebar om daarna in ons bedje te kruipen.
Morgen staat er alweer een boeiende dag op het programma.
Tot dan!

Ps. Het internet gaat hier heel traag. Foto's volgen nog!

Tante Eliane en Bei

Hei Lore, nog een weekje ervaringen opdoen, de tijd gaat
toch snel hé! Overmorgen vertrek ik (Tante Eliane) zonder Bei en zonder PC op skiverlof, dus dit is mijn laatste berichtje. Geniet nog met volle teugen en kom dan je ervaringen eens persoonlijk vertellen bij ons thuis, afgesproken? Dikke kus X!!!

Aron

Ik weet niet of er gevloekt mag worden op deze site, maar shiiiiit dat ziet er godverdomme allemaal super gaaf uit! Zo jaloers! Hopelijk geraken die potjes (en jullie zelf ook natuurlijk) heelhuids in België.
Veel plezier nog ginder!

ps: souvenirs zijn altijd welkom hé. ja? Awel ja!

Fanny (Kaat's nicht)

Een busreisje van Phnom Penh naar Batambang is 295 km, en doe je er volgens Google maps 4 uur 24 min over. Holderdebolder in de bus ik versta dat de meesten een oogje toe hebben gedaan. Leuk dat er een paar interesante stops waren. Benieuwd om de fotos te zien.

Nonk Robert en Tante Treesje

Liefste Lore,

Wat een drukke dagen, maar wel erg interessant, je krijgt daar geen tijd om heimwee te hebben, hé? Geniet ervan

Jules en Kati

Gelukkige verjaardag Rob, geniet van deze onvergetelijke dag. Vandaag mag je eventueel één glaasje alcohol drinken :-)

DE VIJF VAN D'HEK

Ongelofelijk, dat jullie dat allemaal mogen meemaken. Way to go Lore en co xxxxx

Stijn Dhert

Dank voor de fijne verhalen.

Aan iedereen: wees helemaal GROEP T en geniet!

Mario en Kristel

Mooie reis. Hopelijk allemaal heerlijk genieten.
Diede lukt het wat met je voet. Je wordt blijkbaar op handen gedragen? Merci aan de sherpa's!