World Project 2012

Dag 3 (27/3)

Dag volgers,

Na een veel te korte nacht stonden we om 6u klaar om te vertrekken naar Cambodia-Dutch.
Met een karig ontbijt achter de kiezen arriveerden we op onze bestemming. Deze organisatie zet zich in op verschillende humanitaire vlakken. Zo zorgen ze voor Engelse les, watervoorziening, brillen, hygiëne en algemeen welzijn.
Willem-Jan, een derdejaarsstudent van groepT verwelkomde ons hartelijk bij het project. Hij loopt daar namelijk verschillende weken stage. Zijn bezieling en inzet maakte op heel de groep een grote indruk. De groep werd daarna in twee gesplitst.De enehelft bezocht een pagoda terwijl de anderen de rijstvelden gingenbekijken.We konden ook een les volgen die door Willem-Jan gegeven werd.
Na een intensieve en een vooral hete voormiddag was het tijd om even tot rust te komen. We kregen een typische maaltijd voorgeschoteld, bereid door de lokale bevolking.
Eens onze buikjes gevuld waren, namen we afscheid van Willem-Jan en alle leuke kinderen om de hobbelige weg terug naar de stadte trotseren.

Onze volgende halte was 'the Municipal Teaching Training College'. Dit is de lerarenopleiding van Phnom-Penh. Ze deden erg hun best om een powerpoint te maken en schakelden een heuse vertaler in die alles zo goed en zo kwaadals het konprobeerde te verduidelijken.
We bezochten de klaslokalen en de accomodatie en konden enkele lesjes meevolgen. Hier werd ons duidelijk dat het verschil met ons klasmanagement zeer groot was.
Daarna werd het bezoek nog officieel afgesloten met een uitgebreide speach van deCambodjaanse Jan Deglinne :)! Geen enkel detail werd onbesproken gelaten.
Lichtelijk oververhit was het tijd om enkele cadeautjes uit te delen. De leerkrachten en studenten kregen een GroepT USB stick. In ruil kregen wij een mooie traditionele sjaal.

Hierna kregen we welverdiende vrije tijd die velen benutten om een stevige Westerse maaltijd achter de kiezen te slaan.
Rijst & noedels, lekker! Maar geef ons nu maar eens'ne goeie vettige frit :)'!

Morgen staan we om kwart voor zeven weer paraat dus tot wederhoren.
Slaap lekker!

Quote van de dag: 'Isabelleeeeeee, mogen wij die kindjes meenemen? Wij hebben nog plaats in onze valies!'