World Project 2012

Vertrek en dag 1 (25/3)

Na een erg lange vlucht, waarin de eerste contacten gelegd werden, zetten we eindelijk voet aan wal in het beloofde land Cambodja.
Het was voor velen de eerste keer om zo lang op een vliegtuig te zitten, maar het feit dat Natalia (jawel, de BV) bij ons op het vliegtuig zat, maakte al veel goed.
Echter, een domper op de feestvreugde was dat Marjan (MJ voor de vrienden) bij aankomst haar valies niet vond.
Na veel gevloek en gezoek en met de hulp van onze plaatselijke begeleiders en helden; Lily en André, kon ook Marjan een doucheke pakken en opgelucht ademhalen bij het weerzien van haar geliefde koffer.
Na de eerste confrontatie met de verzengende hitte en de bijhorende zweetgeuren was het tijd om op onze barbie-roze bus te stappen richting ons hotel.
Het Silver River Hotel stelde ons zeker niet teleur. Na een warm onthaal, konden we ons verfrissen in de mooie kamers.
Sommigen deden een dutje, andere gingen zoeken naar een onbestaand zwembad (de LO-boys) en nog anderen gingen de omgeving verkennen.
Voor de thuisblijvende levensgenieters een interessant weetje: de pintjes kosten 0,75 Dollar.
Om 15.00u (plaatselijke tijd) kregen we praktische uitleg van onze lieve André waarna we vertrokken voor een wandeling door Phnom Penh.
Het werd tijdens de wandeling al snel duidelijk dat we een ondernemende gids hebben: Lily, de vrouw van André liet ons letterlijk van haar cultuur proeven door ons onder andere lotusbloemen en rietsuiker aan te bieden.
Eens aangekomenbij de Pagoda, waar zweetvijvers gelukkig toegelaten waren, werden we als groep gezegend door de Monnik. Als symbolisch bewijs kregen we een rood armbandje dat ons ook als groepsleden met elkaar verbindt.
Na een lange dag keerden we terug naar ons hotel voor ons even op te frissen voor het avondeten in een typisch Cambodjaans restaurant.
Samenvatting van de maaltijd: heerlijk, pikant, chaotisch, overvloedig ,...

Slaapwel allemaal, wij kruipen nu in ons bed en kijken uit naar morgen!

Jan, Kristel en Vince

Beste allemaal,
jullie kunnen niet geloven hoeveel deugd het doet dat we dit verslagje kunnen lezen. Hartelijk dank aan de begeleiders dat zij dit voor onze bijna volwassen "kinderen" :-) mogelijk maken! x x x x

Eliane en Lambert

Wij zijn blij dat we het reisverhaal van Lore en haar reisgenoten mee kunnen volgen!

An-sofie en de andere Putsies

Beste allemaal maar vooral Hanne-Lore,

Hebben net een BBQtje gedaan!
We zijn zeer blij dat jullie goed aangekomen zijn en vinden het fijn om veeeeeeeel foto's te kunnen bekijken.
Ons etentje verliep wel wat praktischer dan jullie "stokjesmaaltijd".
Hopelijk kunnen jullie morgen na een goede nachtrust van een mooi Cambodja genieten.

Groeten van Sonja (mama H-L) en de rest van de familie

gerda

Toch altijd een geruststelling he, weten dat jullie gezond en wel aankwamen in jullie logement.
En als we dan de foto's zien, hmm, dan voelen we ons hlemaal betrokken.
Wat fijn dat we al zoveel konden meegenieten. Hopelijk hebben jullie de mogelijkheid en de tijd om nog regelmatig iets te laten zien en horen. De start is in ieder geval heel leuk!
groetjes aan iedereen maar extra aan de "projectmeisjes" ;-)
van Gerda (mama van Ine) en gezinsleden

Geert Detraux bestemd voor Broekie

Waarom heeft de jeugd van vandaag het geluk om met Natalia opde vlieger te zitten? Als ik met de vlieger weg ga zijn er alleen ouw dooze van stewardessen op!..

Hannah

Jullie blog wordt zelfs vanuit Suriname gevolgd! Veel plezier!!!

Elsie & co

Blij dat jullie goed zijn aangekomen!
Ook wij volgen het reisverhaal vanuit onze luie zetel..
Lore, dikke kus van ons alle 5

Ria en Julien

Dag Allemaal,
Blij dat jullie goed zijn aangekomen, leuk dat Natalia bij jullie in het vliegtuig zat, misschien hebben jullie wel samen gezongen !
Veel plezier, we volgen jullie verhalen elke dag.
groetjes van de mama van Beverly xxx

Nonk Robert en Tante Treesje

Hallo Lore en vriendinnen en vrienden,

We zijn blij dat jullie goed aangekomen zijn en dat alles zo goed meevalt.

Christel

Fijn om te horen dat iedereen goed is aangekomen. We kijken uit naar de volgende reisverslagen en foto's!

moeke en vokke van Flor

N. Freddy en T. Nelly

Lieve nichtje en vrienden,
Blij dat de reis goed verlopen is. Nu maar genieten van alles wat dit land te bieden heeft!!

Silke en Jenne

Geniet van de reis daar, wij volgen jullie blog vanuit het `niet zo heel verre` India! Laat jullie verbazen, onderdompelen en geniet van de chaos van Azie ;-)
Groetjes en een extra dikke knuffel aan Ruth! xx Jenne en Silke

Linda en Jan

Geniet met volle teugen van alle boeiende ervaringen die jullie gaan beleven!!
X voor Ruth.

Den Huibbe, Heidi, Inias, Argo en Co

Hallo daar. Leuk deze blog. Zo kunnen we de avonturen van Kirsty en Jintsy en hun vriend(in)en op de voet volgen. Facinerend land als ik de power point zo overkijk. Geniet ervan ginder en weet dat jullie deze reis nooit zullen vergeten. Groetjes vanuit het zonnige Eiverbeu!!! xxx

Walton

Hej leukerds,
Klinkt mighty fine daar, joh!
Don't do anything I wouldn't do.
Luvz ya,
X!

Caroline

Van mij een dikke kus voor MJ!